09109781249

مزایای خانه چوبی

مزایای ساخت خانه چوبی چیست؟

آیا با چوب به عنوان مصالح ساختمانی آشنایی دارید؟

آیا می دانید چوب چه خواصی دارد؟

پاسخ تمام پرسش ها اینجاست . لطفا تا پایان مطالعه کنید .

مزیت های گوناگونی برای ساخت خانه چوبی وجود دارد در این مقاله ی جامع سعی داریم شما را با مزیت های خانه چوبی آشنا کنیم .

• معماری


زیبایی : زیبایی چشم نواز خانه ی چوبی در مقایسه با دیگر ساختمان هر بیننده ای را مجذوب می کند . ترکیب سنگ و چوب طبیعی همواره مورد توجه معماران و طراحان داخلی بوده است به طوری که سبک جدیدی در معماری نوین به آن اخاصاص یافته است .
رنگ : طیف رنگ قابل استفاده در خانه چوبی بسیار وسیع است اما اکثر افراد ترجیح می دهند رنگ های نزدیک به قهوه ای و آجری را انتحاب کنند چرا که این رنگ ها بیشتر حس طبیعی بودن به چوب می دهند و زیبایی آن را حفظ می کنند
طراحی :در طراحی پلان خانه چوبی نگرانی از بابت تعداد دهانه ها و یا ارتفاع سقف وجود ندارد. وجود تراس های بزرگ یا عدم استفاده از ستون در متراژهای بالا و سقف های شیبدار از جمله مزایای خانه چوبی است .


• سازه ای


قابلیت شکل پذیری : یک ویژگی منحصر به فردی که چوب در مقایسه با دیگر مصالح دارد قابلیت شکل پذیری و فرم پذیری است. این ویژگی باعث می شود تا چوب تحت کشش های بالا نیز دوام بیاورد . در موقع زلزله نیز با جذب انرژی زلزله از تخریب ساختمان جلوگیری می کند .

سرعت : ساختمان چوبی به دلیل اینکه به صورت خشک اجرا می شود و قطعات چوبی از پیش برش خورده است، سرعت بالایی در اجرا دارد .برپاسازی خانه چوبی فقط 4 الی 5 هفته زمان می برد البته در متراژهای بالا ممکن است این زمان تغییر کند .

جابه جایی : امکان انتقال خانه یکی از مزایای خانه چوبی است .قطعات چوبی را میتوان از یکدیگر جدا کرد و به محل جدید انتقال داد .

سبک :چوب چگالی کمتری از فلز و بتن دارد به همین خاطر حمل و نقل آن آسان تر است.قطعات چوبی به راحتی بارگیری می شوند و به محل پروژه انتقال داده می شوند .چوب با وجود وزن مخصوص کم بسیار مقاوم است .

انرژی :از جمله مزایای خانه ی چوبی حفظ محیط زیست و انرژی های تجدید ناپذیراست.چون چوب عایق است و با طبیعت سازگار است و برای ساخت خانه چوبی برق و گاز و آب کمتری مصرف می شود .

پیش ساخته: قطعات چوبی در کارخانه تولید می شوند و از پیش برش خورده هستند به همین خاطر در محل پروژه فقط مونتاژ می شوند.این موضوع بسیار موثر در ساخت خانه چوبی است .


• مکانیکی


ظرفیت حرارتی : چوب ظرفیت حرارتی بالایی دارد به همین دلیل به کندی میسوزد . خانه چوبی برای مناطقی که آفتاب شدید دارند، مناسب است .

مقاومت حرارتی : به دلیل مقاومت حرارتی بالا ی چوب در بسیاری ازوسایل آشپزخانه از ملزومات چوبی استفاده می شود .خانه چوبی هم مناسب فصل های گرم است هم فصل های سرد چون هم در مقابل تابش خورشید مقاوم است و هم سرما و یخبندان .

وزن مخصوص : وزن مخصوص چوب های مختلف متفاوت است . وزن مخصوص چوب خشک حدودا 430-900 کیلوگرم بر مترمکعب است به همین دلیل سرعت اجرای خانه چوبی بالا است .

هدایت حرارتی : ضریب انتقال حرارت در چوب بستگی به وزن مخصوص آن دارد و باتوجه به اینکه وزن مخصوص چوب کم است در نتیجه ضریب هدایت حرارتی آن نیز کم است .
انبساط و انقباض : چوب ماده ای است که بسیار انقباض و انبساط پایینی دارد .

گرمای ویژه : چوب گرمای ویژه ی زیادی دارد این خاصیت باعث می شود مدت طولانی حرارات را درون خود حفظ کند .

هدایت الکتریکی : چوب در صورت خشک بودن، می تواند عایق الکتریکی باشد .

خاصیت آکوستیک : به دلیل وجود تخلخل در چوب می تواند شدت انرژی صوت را کاهش دهد بنابراین چوب آکوستیک است .