09109781249

خانه های چوبی و نبرد در برابر ویروس کرونا

فیتونسیدها در خانه چوبی، واقعیت یا تخیل؟

مردم آنچه را که اجدادشان در مورد فواید فیتونسیدهای چوب و دیوارهای خانه های چوبی از درختان سوزنی برگ می دانستند، فراموش کرده اند. در حال حاضر همه ما برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها، به مواد شیمیایی تکیه و عادت کردیم.

Choobi-41

برای مبارزه با ویروس کرونا همه داروها موثر نیستند بخصوص که همه داروها هم گیاهی نیستند. شاید باور آن کمی سخت باشد که خانه چوبی یک ابزار شگفت انگیز برای رهایی و مقابله با ویروس کرونا است.

اما این یک حقیقت است. ویژگی هایی که چوب درختانی مانند: کاج دارند، آن را امکانپذیر می کند. توصیه می کنیم خانه چوبی ییلاقی را در این مقاله مطالعه بفرمایید.

دیوارهای خانه های چوبی ( کاج و صنوبر ) حاوی مواد فعال هستند. آنها می توانند فرد را در برابر ویروس ها ( به طور خاص ویروس کرونا ) و بیماری های عفونی از این نوع محافظت کنند و هوای داخل خانه را ضد عفونی کنند. در مورد فیتونسیدها و مبارزه آنها با ویروس ها برای اولین بار در دهه 30 قرن گذشته صحبت شد.

Choobi-40

در آن زمان مشخص شد که فیتونسیدهای گیاهان می توانند از فرد در برابر ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها محافظت کنند. صادقانه بگویم، نه تنها به لطف این ویژگی ها، خانه های چوبی در کشورهای مختلف ساخته می شود، بلکه سادگی و زیبایی ساختار خانه چوبی را نیز نمی توان نادیده گرفت.

این واقعیت که محتوای بالای فیتونسیدها در چوب مخروط‌ها به جلوگیری از عفونت های ویروسی و باکتری‌ها کمک می‌کند، نیز قابل انکار نیست.

Choobi-42

خانه های چوبی و مبارزه با ویروس ها

با گذشت زمان، مردم یاد گرفتند که چگونه خانه های چوبی مدرن تر بسازند و اکنون در هر روستا یا موقعیت جغرافیایی مناسب، خانه های چوبی وجود دارد.

اگرچه می توان فیتونسیدها را حتی در هنگام قدم زدن در جنگل، جایی که کاج و صنوبر رشد می کند، استنشاق کرد، اما زندگی در یک خانه چوبی به درمان بیماری های برونش ها، ریه ها و مقابله با بیماری های ویروسی کمک می کند. روغن کاج حتی می تواند سل را با از بین بردن پاتوژن اصلی آن، شکست دهد.

Choobi-43

در کشورهای آسیایی، مردم حتی به اصطلاح “حمام کردن در جنگل” را تمرین می کنند، این اصطلاح را پیاده روی در جنگل می گویند. زمانی که فرد به طور فعال عطر گیاهان دارویی را استشمام می کند. اثر اسانس های چوب تازه بسیار گسترده است و بر بسیاری از عملکردها تأثیر می گذارد.

زندگی در خانه چوبی با ویژگی های ذکر شده:

• سیستم عصبی را آرام می کند

• گردش خون را بهبود می بخشد

• ضربان قلب عادی می شود

• سطح قند را کاهش می دهد

• موجب تقویت ایمنی بدن و کمک به مبارزه با ویروس ها می شود

در خانه چوبی دیوارهای ساخته شده از چوب کاج به خوبی حشرات را دفع می کند و بوی کاج حتی می تواند کنه را در 15 دقیقه از بین ببرد.

چوب به کار رفته در ساخت خانه چوبی، بر میکروارگانیسم ها نیز تاثیر می گذارند. باکتری را در 5 دقیقه از بین می برند. ثابت شده است که دیوارهای چوبی به خوبی از عهده این کار بر می آیند.

Choobi-44

مطالعات نشان داده است افرادی که در نزدیکی جنگل ها و در خانه های چوبی زندگی می کنند عمر طولانی تری نسبت به شهروندانی که در ساختمان های دیگر زندگی می کنند، دارند و کمتر در معرض ابتلا به بیماری های مختلف ویروسی هستند.

در کلان شهرها نیز می توانید با انتخاب خانه چوبی مناسب برای زندگی سلامت خود را بهبود ببخشید، اگرچه ساختن خانه در شهر دشوارتر است اما با خانه چوبی به راحتی امکانپذیر است.

در هر صورت زندگی در خانه چوبی، بدون سیستم تهویه مشترک با خانه های دیگران و بدون تماس با همسایگان در حیاط و راه پله، احتمال ابتلا به بیماری را بسیار کاهش داده و بسیار کمتر از زندگی در ساختمان های متراکم است.

Choobi-45

زندگی در جنگل فواید زیادی دارد. شما تازه ترین هوای ممکن را دریافت می کنید، در محاصره زیبایی های طبیعی قرار گرفته اید و می توانید از شلوغی شهر یا حتی زندگی در حومه شهر فرار کنید.

با این حال، لزوماً نباید در جنگل زندگی کنید، فقط کافی است یک خانه چوبی زیبا داشته باشید تا همه آن ویژگی ها را یکجا داشته باشید.

وضعیت کلی سلامت و مصونیت فردی که در یک خانه چوبی سالم زندگی می کند، بسیار ایده آل است و مقاومت آن در برابر بیماری بسیار بیشتر از یک فرد معمولی شهری است.

برای مشاهده طرح های مدرن خانه های چوبی بر روی این لینک، کلیک نمایید. 

همچنین برای مشاوره رایگان، همین حالا با متخصصان خونه چوبی تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *